Svampar växer på fuktiga ställen. Det är därför de ser ut som paraplyer.

Det är tisdag och jag sitter å dricker te. Jag ska alldeles strax renskriva den fakta jag fiskat fram till redovisningen som är i eftermiddag. Jag ser verkligen inte fram emot det. Jag hatar att redovisa. Tur att vi gör det i grupp.
Min bejbi ligger hemma och är sjuk, stackarn. Jag hoppas bacilerna försvinner snart och helt, jag har inte tid med att bli sjuk, då skulle hela mitt schema krasha...och det är redan tight om tid. Jag längtar till 28 maj, då slutar skolan och Josie å Sara tar studenten, och hur underbart är inte det på en skala?
Igår satt jag med en uppgift om leken, hade tänkt göra klart hela arbetet men första frågan tog 4h? Och jag har 7 frågor kvar...komvux är tuffare än vad somliga tror. Plus att jag ska ha mvg. Lite mitt fel också, höga krav gör att det tar tid att fixa till ett bra arbete. Jag har kommit på en sak som kommer göra mitt arbete intressant, hoppas bara att jag hinner med. Imorgon ska jag till ett dagis här i stan och göra studiebesök, har inte planerat det hela så mycket, så vi får hoppas att det går bra. Måste även göra ett arbete om det hela efteråt. Det kommer säkert gå bra, bara jag får lite tid så.

Jag är väldigt pepp på det som ska ske på lördag. Vi ska fira min födelsedag med god mat på Palace, förfest med sprit och tårta och efter det festa och dansa natten lång. Vi ska även orka med efterfest, men det är en plan som man aldrig vet hur den slutar. Jag uppskattar att folk tar sig ända från Halmstad, Falkenberg och Varberg för att vara med och förgylla min kväll. Alla ska sova här, vilket kommer bli mysigt, blir lite som ett läger, fyllt med alkohol och kärlek.

Jag borde faktiskt renskriva det jag ska redovisa om, nu, men jag är inte alls sugen. Vi hörs och ses. PUSS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0