show me the way to go home, i'm tired and i want to go to bed

Dagens ord: utmattad. Jag känner mig hängig och helt slut. Känner även tomhet, kan bero på att jag idag hade ett stort test och efter det redovisning. Och nu är allt det där över, känns konstigt. Jag har speaching kvar i eng b, sen är kursen klar. Jag känner mig även besviken, över att jag inte orkar ge mer just nu, har inge plugglust alls. Däremot ser jag fram emot höstens studier, kanske för att jag har valt ämnen som passar mig mer.

Jag har precis värmt en fiskgratäng, orkar faktiskt inte ställa mig och laga mat, brukar annars vara flitig och göra det. Men inte nu. Den är alldeles för varm så jag väntar på att den ska svalna, sedan ska jag mumsa i mig. Fixade dock lite sallad till den, för det måste man ha, är både nyttigt och gott.

Vad ska jag göra sen? Jag har ingen lust att bara sitta hemma, men jag har samtidigt ingen ork eller lust att vara på stan heller. Fick nu sug efter att lägga mig på divan-delen, dra en filt över mig och glo på TV och kanske sova en timme eller två. För jag har sömnbrist också, det har varit så mycket tankar i huvudet senaste dagarna och stress över plugget, plus flugan som höll mig vaken igår och i förrgår.

Jag är sugen på att dra ner till Falkenberg, de har fixat in mig på gästlistan men tror inte jag kan åka ner. Ska vara hos frisören kl 10 imorgon så det blir svårt att ta sig dit så tidigt om jag går ut och festar på strandbaden ikväll. Jag är även sugen på att åka ut till Jessica, hon bor på en ö och under sommaren så kommer det en ölbåt till bryggan varje torsdag, men återigen så blir det krångligt imorgon. Jag kanske helt enkelt ska stanna hemma och bara njuta över en slapp kväll? Det blir ju utgång och dans på lördag. Tror känslan över att vara ung och göra vad man vill stiger en åt huvudet ibland, speciellt nu under sommaren. Tror även att känslan över att hösten snart är här gör att man får lite lätt ångest och vill hinna med allt som man kan göra under bar himmel.

Nej, nog om sånt här. Nu ska jag äta och sedan bara koppla av, jag behöver det, ska bara intala mig själv att man faktiskt får ha lata dagar och kvällar, fastän det är sommar.

Puss å hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0