söndagar är mina milstolpar

Nu sitter jag här igen, under täcket i soffan och funderar. Söndagar är typ som livets milstolpar. Jag funderar över veckan som varit och över veckan som kommer. Jag är trött och jag behöver semester, undrar när jag ska få det egentligen... Jag sitter och funderar över hösten och har kommit fram till att i stort sett ha ett schema att följa för att få ihop ledig tid under helgerna (så jag kan finna ro). Men det är svårt att följa ett schema, finns alltid något annat gott som jag lyckas klämma in jämt, typ en fika (fast det är inget fel med det). Ordet schema klingar lite negativt men utan ett sånt håller jag inte ihop, jag vill inte känna mig fast samtidigt som jag älskar att planera och ha en översikt. Är ni också styrda av livets alla scheman? Jag borde slå mig fri från det ibland och glömma tid och rum, typ som jag har gjort nu i sommar då vi har varit iväg. Och nu sitter jag här, under täcket och hör hur regnet slår mot rutan, både mysigt och en påminnelse om att verkligheten är här.
Jag har test imorgon, speaking delen på det nationella och jag ser inte fram emot det. Sen på torsdag har jag nationellt prov i matte, inte heller jippi. Däremot kommer min moster och kusin från stockholm, och mamma hit på torsdag och vi ska gå på Liseberg och sedan äta middag på stan. Det ska bli jättemysigt, saknar min familj och mina släktingar, de är alltid så långt bort. Jag hoppas även mamma kommer upp till Gbg snart och shoppar loss med mig, för det var så kul sist vi gjorde det. 

Nu ska vi sova, riktigt tidigt för att vara oss! Godnatt på er och vi hörs i nästa vecka, puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0