göteborg - bästkustens hjärta

Hej å hå. Nu är det dags för ett inlägg. Vet ni vad? Jag klarade engelskan!!!! är nog inte så kass som jag trott, för det enda jag gjorde (mest tragiskt och inget skryt) var att kolla på två filmer, resten skötte sig självmant. Klarade nationella utan problem, eller ja, jag fick bara ett G men ändå. Jag kan inte vara bäst på allt. På ett sätt hade jag velat misslyckas för att få en hel termins undervisning, men samtidigt så är det skönt att ha engelska b över och ist välja något jag tycker är kul (engelska är kul men kräver mycket fokus). Tror att när jag väl kliver av planet i USA (min dröm är att få åka dit) så kommer jag lära mig utmärkt engelska.

Vad har jag sysslat med de senaste dagarna eftersom jag inte har haft tid att uppdatera här?
Jag fick besök av mamma, moster och lillkusinen Janne och vi var på Liseberg och åkte karuseller för glatta livet. Jag har även åkt göteborgs hjulet, besökt feske kôrkan och roat mig på kulturkalaset. Igår hade jag och anders lite spa här hemma, vi låg i badkaret med ansiktsmask, gjorde peeling, massage och skrubbade fötterna. Vi fick besök av Anders pappa och vi åkte till IKEA för att köpa nya täcken (hände en olycka när vi skulle tvätta de gamla). Vi åt den godaste hamburgaren ever på BK och på kvällen hade jag och älskling myskväll med SATC the movie, popcorn och marabou apelsin krokant.

Jag har haft semester i 3 dagar och imorgon börjar skolan igen och jag funderar över om jag enbart ska närvara vid morgondagens upprop i matte c (de har bara upprop i de olika kurserna i veckan som kommer), för då får jag schema och även papper på vilka lärare jag ska ha, sen efter det gå hem och maila och säga att jag ska läsa kursen men inte kan närvara vid uppropet. För det är ingen idé att gå på alla uppropen, det enda som händer är att rektorn och lärare berättar om skolan etc... jag har hört detta tal låt säga 10 ggr? Så jag vet hur allt funkar och vore skönt med lite ledighet, jag känner även de flesta lärarna och de vet vem jag är, den flitiga tjejen som alltid är där ;)

Laddar upp lite bilder och sen tänkte jag å anders baka kanelbullar. Happy sunday.

Liseberg












Palace




Göteborgs hjulet










Kulturkalaset























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0