words come to me so easily, they make me forget what i mean, they seem so very unsound when i don't want them around

Hösten är här, jag menar, när hade vi riktig sommarvärme och väder sist? Jag minns inte...
Jag är iaf väldigt bekväm med att hösten smygit sig på, mycket lugnare känsla inombords och riktigt mysigt. Jag älskar att sitta inomhus, med täcke, varm choklad/te och en bra bok och höra blåsten och regnet. Idag var en sån dag, låg och tittade ut på regnet som smattrade mot fönstret. Nu ikväll har jag och Anders bakat björnbärspaj och druckit te, jag mår så himla bra när Anders är nära mig.

I måndags började jag skolan och har verkligen fått världens bästa schema för i år, ledig måndagar och onsdagar vilket gör att jag ska söka ett extra jobb och få in lite cash. Ser verkligen fram emot den här terminen, jag har min lärare från sve b i sve c och hon är så bäst!! Sen samma lärare som jag hade i religion a i religion b och han är också kanon. Ja, det mesta ser lovande ut och jag är så lycklig.

Igår åkte jag en snabbis till Falkenberg och på kvällen var jag och Sofia på Liseberg och kollade på The Ark, och de är så jävla grymma!!! Jag har sett dem live hm... får se nu, en gång i Växjö för 10 år sen, i Varberg 2001, Göteborg 2002 och nån mer gång om jag inte minns fel. De var mina största idoler när jag var typ 12 år gammal och fram till gymnasiet. De är fortfarande en av mina favoriter och ligger mig varmt om hjärtat men jag är väl inte lika galen i dem nu som då ;) men att se dem live är superduper, Olas röst är helt magisk och ibland när han gör rörelser så ser det ut som att sången kommer från hela honom, att hela hans själ och kropp sjunger, svårt att beskriva men mäktigt att se. Tyvärr började det regna efter konserten så jag och Sofia hann bara med en snabb runda på Liseberg och sedan åkte vi hem.

Imorgon är det redan fredag och jag funderar på att åka in till stan och kolla efter höstkläder, fast först ska jag upp till vinden och ta ner höst å vinter garderoben och kolla igenom vad jag kan använda i år. Jag ska inte slösa en massa pengar på nya kläder men lite nytt vill jag ha. Måste köpa smink också och redan där går 1000 spänn *suck* men tål inte vanligt utan måste köpa clinique...

I sve c ska vi läsa vilken bok vi vill och jag tror jag ska ta Dean Koontz "Odd Thomas", Anders har sagt det länge att jag borde läsa den så ska "passa" på nu, har inte haft någon läsro de senaste åren men börjat nu igen och jag älskar det.

Ojj klockan är redan 23:23... undrar vem som tänker på mig nu ;) ska ladda upp lite bilder från konserten igår, sen kallar sängen. Puss och godnatt.

The Ark













Kommentarer
Postat av: Anders

Va du e fin älskling :)

2010-08-20 @ 00:09:47
Postat av: Carola

Odd-böckerna är skitroliga!!!

2010-08-20 @ 14:36:59
URL: http://barbamamas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0