sommarstaden göteborg i mitt hjärta

Jag har varit kass som en kärring på att blogga... men jag har för mycket fritid nu och den slår jag ihjäl med studenter, fikor, stranden, vin, sjusover och försöker lista ut vad fan jag ska göra med mitt liv. Typ lite så.
Jag gör en snabb resumé av veckan som just varit;

Lördag 29 maj
Emma och Elin besökte Göteböörg och vi tog en fika.




På kvällen grillade vi och kollade på Eurovision.












Söndag 30 maj
Vi tog det piano och åt pizza.

Måndag 31 maj
Fikade extra länge med mina små tjejer och sa hejdå till Emelie som styrde tåget mot Stockholm, mycket dumt gjort tycker vi och Emelie håller med oss. Bilderna från fikan suger för ingen orkade posa tillräckligt bra, dumt.
Jag och Anders firade 2 år som sambos, men glömde bort detta, åter igen har vi ordet dumt.

Tisdag 1 juni
Vi satte oss i Kungsparken och lyssnade på väldigt hög musik och försökte le istället för att prata. Emanuel matade Josephine med pastasallad och oss med chilinötter, mycket gott.







Onsdag 2 juni
Spenderade några timmar med Sanna och Josephine vid Delsjön. Vi solade, jag doppade tårna och de andra två tokstollarna badade (dock skrek dem pga hur kallt det var). Vi fikade på vägen hem och vi njöt av den underbara miljön och av varandras närvaro. Väl hemma tog jag ett bad och mitt i fick jag sms om att vi skulle ut och dricka vin, så det var bara att raka klart och paniktorka håret, sminka sig och klä sig. Vi hamnade på Viktoria och vi fick en übergullig servitör.







Torsdag 3 juni
Jag och Anders besökte stan innan han började jobbet, vi tog en islatte, kollade i lite butiker och myste. Efter det raggade jag upp Carita och vi gick på jakt efter en studentpresent till Frida och vi fann den, det rosa, fluffiga hjärtat och ett cupcake-läppglans.

Fredag 4 juni
Vår rosa ängel Frida Suzette tog studenten och det var hur varmt som helst. Hon sprang ut klockan ett och klockan två säger Marcus att nej nu får vi ta oss en kall på båten Stybord Babord och det gjorde vi. Efter det sprang jag hem och slog in Fridas present (jättefint) och försökte komma på vad jag skulle ha på mig, det slutade med svarta klackskor, svart spetsklänning med paletter och svettpärlor på pannan. Jag mötte upp älskling på stan och vi begav oss till mottagningen som var helt underbar. Tack Frida Suzette ♥ hoppas du inte är allt för bakis idag, hihi.



















Idag lördag 5 juni
Jag och Anders var på stan och myste, han köpte solbrillor och en apsnygg väska. Efter det åt vi på Andrum och njöt av utsikt och lugnet. Efteråt åkte vi hem, jag somnade till en liten stund men vaknade upp av två och en halv män. Ikväll har vi bara tagit det piano och myst men det blir så när man håller igång på veckorna, då blir lördag som en söndag, men lika mysigt är det. Anders är ledig och jag älskar honom.

Imorgon blir det kanske picknickfestivalen, vem vet? Låter roligt. Jag borde träna, vi får se hur det går med den saken. Godnatt mina små rosenknoppar. Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0