jag kan segla förutan vind, jag kan ro utan åror men ej skiljas från vännen min, utan att fälla tårar



Hittar ingen smörig låt så jag bjuder på en låt som jag skrev när jag var runt 8 år gammal, se och njut;

Om våren

Nu är våren här. Jag springer ut. Det är härligt.
Jag plockar blommor det är härligt med våren.
Nu är visan slut med jag kan ta den en gång till.

Jag försökte även tjäna pengar på den "50kr säljer på redet" , vet inte om jag försökte övertyga mina föräldrar eller mig själv att jag skulle sälja den på riktigt och 50 är inringat så jag menar öre, alltså 50 öre för denna låt, vilket kap eller hur. Plus att jag kan ta den en gång till. Kan ni förstå att jag satte ackord till den också och spelade upp för hela skolan? Inte dåligt. Den är även skriven på skrivmaskin, vet ens dagens ungdomar vad det är för något? *känner mig något gammal*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0