världen hänger på en tunn tråd, och den tråden är människans psyke

Hur kunde jag glömma bort att det är fredag? Tydligen så kan man det när man är fullt uppe i att skriva arbeten.

Idag har jag varit på det naturhistoriska museet, studiebesök med guide, det ni. Vi kollade på en utställning om psykets historia. Riktigt intressant. Jag fick med mig mycket lärdom och även höra att jag inte borde frysa ut en person i min närhet. Jag behövde höra detta och har smsat mer än någonsin med min pappa, det kändes faktiskt bra.
Jag kom även på vad jag ska skriva om i mitt psykologiarbete, jo, om psykets historia, intressant, eller hur?

Imorgon ska jag till kungsportplatsen, kl 10-15 kommer kampanjen (h)järnkoll vara där, människor med psykiska problem kommer tala öppet om detta och det vill inte jag missa. Media fokuserar bara på rättpsykiatrin och samhället läser detta och verkar tro att alla som har problem med psyket är farliga och dumma i huvet. Ni borde gå till kungsport imorgon, ni kommer få en helt annan syn på saker och ting kring människans psyke, jag lovar. Visste ni tillexempel att i Sverige lever en av fyra med psykisk ohälsa?

Jag skulle först på middag hos Julia ikväll men hon blev kidnappad av en kräfta och har (kräft)kalas hos sin dady. Så istället gick jag och köpte godis (!!!!) och sitter här och ska bara ta det piano, ska även försöka övertala älskling att han är sugen på pizza. För vad är en fredag utan mys? Mys är när man får allt serverat ;)

Just det ja, helt piano kan jag inte ta, måste göra det sista på mitt arbete om leken, men snart så, då är det arbetet klart. Gott. Fast inte lika gott som mitt godis, mhmmmm.

Trevlig kväll va.

PUSS




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0