nu ska vi tjejer förvirra killarna igen, nå skal vi jentene forvirre guttene igjen.

Hej igen, nu är jag tillbaka, trött och belåten men lite stressad inombords. Lyssnar på Sam Seale som jag av en anledning fann på spotify när jag skrev fel på det jag egentligen sökte efter. Jag älskar hans musik, jätteskön men musiken kan vara lite jobbig om man är känslig för stunden, den berör, iaf mig, och rör upp puls och det som finns inombords.

Jag pluggade fram till klockan sju, då ställde jag mig i duschen och värmde upp min kalla kropp (blir så när jag har fönster på glänt men kan inte plugga om jag är för varm eller om det är dåligt med luft inne). Anders kom hem strax efter det och vi kramades och skuttade litegrann innan vi gjorde kvällsmat och satte oss i soffan. Jag kände att det räcker med religionplugg för idag. Jag hann tyvärr bara igenom ett kapitell av fyra men har imorgon och torsdag på mig, så det ska nog gå bra. Jag kan mycket om det heliga iaf, det mesta har faktiskt satt sig på en gång men det är för att jag antecknar allt det jag anser vara nyttigt att kunna och eftersom jag skriver ner det så blir det mer verkligt och inte som luft som försvinner så fort jag läst klart ett stycke. Sen tog det lång tid för jag läser in första delen av kursen på egen hand (har ju legat sjuk länge och inte orkat) och har då inte lika stort hum om allt. Jag lärde mig en hel del intressant, det är nästan så man inte vill gifta sig ;) jag visste att det hade lite med det religiösa att göra men inte så mkt, blir isf ett borgligt bröllop..

Jag tog på mig ansvar att läsa igenom andras texter till de olika reportagen (läser textkommunikation och vi i gruppen gör skolans tidning) och de ska ha respons senast imorgon och för att slippa ha det över mig så kan jag lika gärna göra det nu. Haft en liten paus från plugget med te, kollat på "i form med anna anka" och legat och tagit det lugnt på soffan under täcket. Pratat med Siv som ringde för att tacka för brevet jag skickat. Jag köpte fina bokmärken som jag skickade och skrev ihop en liten fin text om bokmärken, hennes nya barnbarn, om sagornas värld, om fyrklöver och nyckelpigor. Hon hade blivit så rörd att hon gråtit en skvätt och kallade mig för en pärla. Jag borde skriva mer brev, förr hade jag flera brevvänner och brevväxlade ofta med min kusin, mormor, farmor och siv (som är min "plast"mormor), jag gjorde mina egna brevpapper också och jag har fortf kvar några av dem. Men de är nerpackade i en kartong hos mamma.
Jag skickade även kort och brev i fredags till min morbror (han som blev pappa nyligen), farmor och mormor.

Jag fick två roliga chattinlägg på facebook förut, först från en kompis i sverige och sedan från en fd kollega i norge och om ni inte visste det förut så är sverige och norge väldigt lika. Det vi gör och skriver här, gör de i norge också och jag tycker det är intressant hur två länder med dess historia bakom sig kan vara så goda vänner. Det finns alltså hopp om framtiden och alla länder som krigar mot varandra?

Nu ska vi tjejer förvirra killarna igen,
om du är kär skriv Paris
om du är singel skriv New York
om du har ett förhållande skriv London
om du är kär fast det är komplicerat skriv Las Vegas
Skriv det på din status på facebook.
Skicka sedan det till alla tjejer i din chatt.......

Nå skal vi jentene forvirre guttene igjen,
hvis du er forelsket skriv Paris
hvis du er singel skriv New York
Hvis du er i et forhold skriv London
Hvis du er forelsket men det er komplisert skriv Las Vegas
Skriv det på statusen din på Facebook.
Send det etterpå til alle jentene i Chaten din........

Nu ska jag läsa texterna, sen kanske vi kollar ett avsnitt av desperata fruar, men sedan är det dags för sängen, känner en viss längtan efter kudden nu. Det är faktiskt skönt att vara "härligt" trött efter en produktiv dag.

Godnatt på er, hörs imon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0